Πέμπτη 23 Ιουλίου 2015

OTTO STRASSER: Η ΠΡΩΤΗ ΜΟΥ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΧΙΤΛΕΡ


en la foto otto strasser hermano de gregor strasser asesinado por ...«Έλα να γευματίσεις μαζί μας αύριο και να συναντήσεις με την ευκαιρία το στρατηγό Λούντεντορφ και τον Αδόλφο Χίτλερ ... Επιμένω στο να έρθεις , είναι πολύ σημαντικό».
Αυτά τα λόγια, που μου είπε ο αδελφός μου Gregor, μέσω τηλεφώνου , με βρήκαν στο Deggendorf στη Βαυαρία, όπου τον Οκτώβριο του 1920 περνούσα τις διακοπές μου με τους γονείς μου, . Ο Gregor διαισθάνθηκε   το δισταγμό μου, γιατί γνώριζε τη δυσπιστία μου απέναντι στο Χίτλερ και τη προπαγάνδα του , αλλά παρ όλα αυτά επέμενε. Η αποδοχή από μέρους μου της πρόσκλησής του υπήρξε ένα σημείο καμπής στη ζωή μου, που επηρεάζει όλο το μέλλον μου.
Ποιος νεαρός Γερμανός αξιωματικός δεν θα άρπαζε την ευκαιρία μιας συνάντησης με το στρατηγό Λούντεντορφ; Στη χαοτική κατάσταση που βρισκόταν η Γερμανία τότε, ποιος νεαρός Γερμανός δεν θα διάθετε έστω και  λίγη περιέργεια ώστε να  θέλει να δει ο ίδιος από κοντά, τι ήταν ακριβώς ο Αδόλφος Χίτλερ; Η νεολαία της Γερμανίας, πρόθυμη να δημιουργήσουν ένα νέο μέλλον, είχε αρχίσει να συσπειρώνεται γύρω του.
Η πρόσκληση του αδελφού μου ήρθε σε μια κρίσιμη στιγμή. Όχι πολύ καιρό πριν, είχα εγκαταλείψει το Σοσιαλιστικό Κόμμα, και  ακόμα έψαχνα να βρω το δρόμο μου.
 Έξι μήνες νωρίτερα είχε πραγματοποιηθεί στο Βερολίνο το περίφημο πραξικόπημα Kapp ,  στη διάρκεια του οποίου είχα την ευκαιρία αγωνιστώ  γενναία υπέρ  της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης.
Είχα οδήγησει τρεις διμοιρίες εργατών του Βερολίνου ενάντια στη ταξιαρχία του συνταγματάρχη Erhardt και στο σύνταγμα του στρατηγού Luttwitz . Ο Erhardt και ο Luttwitz ήθελαν να καταλάβουν την εξουσία και να δημιουργήσουν μια αντιδραστική κυβέρνηση. Στρατιωτικά τις δυνάμεις μας (που ήταν γνωστές σαν «ερυθρόλευκοι» να ξεχωρίζουν από τους αντιδραστικούς «Λευκούς») είχαν ηττηθεί. Ο Erhardt είχε βαδίσει θριαμβευτικά στο Βερολίνο από την Πύλη του Βρανδεμβούργου, και, με την πρωτεύουσα στα πόδια του, είχε πει στον Kapp, πρώην κυβερνήτη της ανατολικής Πρωσίας και πολιτικό ηγέτη της εξέγερσης: «- Έβαλα το πόδι σου στον αναβολέα, το πως θα κυβερνήσεις είναι πρόβλημά σου.»
Η νόμιμη κυβέρνηση είχε καταφύγει στη Στουτγάρδη, και για τρεις ημέρες οι πραξικοπηματίες είχαν τη δυνατότητα να απολαύσουν την εφήμερη νίκη τους. Μια γενική απεργία κηρυχθεί αμέσως και ακολούθησαν ταραχές στους δρόμους.


Αιματηρές μάχες έλαβαν χώρα στην περιοχή του Wesel στο Ρουρ. Ο Στρατηγός Luttwitz, ο συνταγματάρχης Erhardt και ο Κυβερνητης  Kapp κατέφυγαν στη Σουηδία. Οι Σοσιαλιστές, στους οποίους ήμουν ενταγμένος, δήλωσαν ότι είναι έτοιμοι να καταθέσουν τα όπλα τους, υπό  όρους, ανάμεσα στους οποίους  η εκκαθάριση στο  στρατό και η κοινωνικοποίηση της βαριάς βιομηχανίας, και υπέγραψαν τη συμφωνία Μπίλεφελντ με τον Υπουργό Herr Severing. Οι κομμουνιστές, εντούτοις, δεν κατέθεσαν  τα όπλα τους, και διεξήγαγαν  ένα αιμοδιψή αγώνα. Για να  καταστείλουν (την εξέγερση) η Κυβέρνηση της Βαϊμάρης δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει τα αποκεφαλισμένα  και νικημένα  στρατεύματα του Luttwitz και του Erhardt. Μετά τη συντριβή των κομμουνιστών,  η επίορκη  κυβέρνηση αποκήρυξε τις δεσμεύσεις της απέναντι στους Σοσιαλιστές και ανακοίνωσε ότι ο  Severing δεν είχε καμία αρμοδιότητα να υπογράψει οποιαδήποτε συμφωνία μαζί μας. Συνέπεια αυτής της συγκλονιστικής κατάστασης υπήρξε η αποχώρησή μου  από το Σοσιαλιστικό Κόμμα.
 Είχα αποθαρρυνθεί   από την έκβαση των γεγονότων στη Γερμανία, και ένιωθα σα πλοίο χωρίς πηδάλιο. Ήμουν ένας νεαρός φοιτητής του Δικαίου και των οικονομικών , επικεφαλής  της αριστερής φοιτητικής πτέρυγας, και εκπρόσωπος  των πρώην στρατιωτών φοιτητών .
Στο σπίτι με τους γονείς μου οι ημέρες , διαδέχονταν  μονότονα η μία την άλλη, όπως οι  ημέρες της παιδικής μου ηλικίας. Ο πατέρας μου εξακολουθούσε   να υπηρετεί στο δικαστήριο της  πόλης, εξακολουθούσε να πηγαίνει  τις Κυριακές στη λειτουργία , εξακολουθούσε  ακόμα να μιλά για πολιτική , τακτικά κάθε εβδομάδα, στην διάρκεια της επιστροφής του από την εκκλησία στο σπίτι. Κάποτε είχε γράψει ένα ανώνυμο φυλλάδιο, με τίτλο " Ο νέος  δρόμος, ένα δοκίμιο πάνω στο Κοινωνικό  Χριστιανισμό", και αυτό εξακολουθούσε  να παραμένει η κύρια ενασχόλησή του. Η μητέρα μου είχε πλέον γεράσει, και το σπίτι σταδιακά άδειασε.
Ο μεγαλύτερος αδερφός μου ο Paul είχε γίνει Βενεδικτίνος, ο μικρότερος αδερφός μου Anton φοιτούσε εσωτερικός σε σχολείο , και ο Gregor, μεγαλύτερος από μένα κατά 5 χρόνια  και η αδελφή μου, ήταν και οι δύο παντρεμένοι.  
Η προοπτική της εκδρομής την επόμενη ημέρα υποσχόταν μια καλοδεχούμενη αλλαγή ,μια ευκαιρία να αναπνεύσω λίγο .καθαρό ​​αέρα. 
Εξήντα περίπου μίλια χωρίζουν το Deggendorf από το Λάντσχουτ, στην Κάτω Βαυαρία, όπου ζούσε ο Gregor με τη γυναίκα του. Πήρα το πρωινό τρένο, και περπάτησα από το σταθμό κάτω από ένα καθαρό φθινοπωρινό ουρανό . Ο Gregor διατηρούσε ένα φαρμακείο στο κεντρικό δρόμο, που ήταν ένας τόπος συνάντησης για όλους τους επιφανείς πολίτες της πόλης. Περίμενα να είναι νωρίς, αλλά παρατήρησα ότι τα σιδερένια παραθυρόφυλλα ήσαν κατεβασμένα και ένα όμορφο αυτοκίνητο στεκόταν μπροστά από το σπίτι. Ο Στρατηγός Λούντεντορφ και ο Χίτλερ πρέπει να είχαν έρθει από το Μόναχο οδικώς, και προφανώς, είχαν φτάσει πριν από μένα. Ο Gregor προχώρησε αμέσως στις συστάσεις. Εντυπωσιάστηκα από το Λούντεντορφ με τη πρώτη ματιά. Είχε σκληρά χαρακτηριστικά και ένα σταθερό διπλοσάγονο. Υπήρχε κάτι συναρπαστικό στον τρόπο που σε κοίταξε κάτω από θαμνώδη φρύδια του, και παρά τα πολιτικά ρούχα του, κάθε ίντσα του φανέρωνε το στρατηγό. Αισθανόταν κανείς αμέσως την δύναμη της θέλησης του. Ο σύντροφός του, ο οποίος φορούσε ένα μπλε κοστούμι, έμοιαζε σα να προσπαθούσε να καταλάβει το δυνατό μικρότερο χώρο στη καρέκλα που καθόταν. Έμοιαζε σα να προσπαθούσε να βρει καταφύγιο κάτω από τα φτερά του φοβερού στρατηγού. Τι μπορώ να πω για τη προσωπική εμφάνιση του Αδόλφου Χίτλερ; Τότε ήταν εντελώς άγνωστος. Ήταν ένας άνθρωπος στα τριάντα ένα, με κανονικά χαρακτηριστικά και κοντοκομμένο μουστάκι. Το πρόσωπό του δεν αντικαθρέφτιζε ακόμη τον άνθρωπο των ιδεών. Τα σακουλάκια που αργότερα εμφανίστηκαν κάτω από τα μάτια του τότε μόλις που ήταν ορατά . Αυτό το πρόσωπο που στη συνέχεια θα γινόταν γνωστό σε ολόκληρο τον κόσμο δεν είχε αποκτήσει ακόμα  τη πραγματική αξία του. Ο Χίτλερ ήταν ένας νεαρός άνδρας, όπως οι άλλοι νέοι. Η ωχρότητα του προσώπου του έδειχνε έλλειψη καθαρού αέρα και σωματικής άσκησης. 
Πήγαμε στο μεσημεριανό γεύμα. Ο Λούντεντορφ διατηρούσε πάνω μου την ερευνητική ματιά του .
«Ο αδερφός σου μου έχει μιλήσει για σένα,» μου είπε. «Πόσα χρόνια υπηρέτησες; »
«Τέσσεράμισι χρόνια, κύριε», απάντησα. Ήμουν ο νεότερος Βαυαρός εθελοντής. Υπηρέτησα για τρία χρόνια σα στρατιώτης και για ένα έτος και μισό σαν ανθυπολοχαγός πρώτα και μετά σαν υπολοχαγός. Ήμουν στο στρατό από τις 2 Αυγούστου 1914, μέχρι τις 30 Ιουνίου του 1919, και τραυματίστηκα δύο φορές .».
«Μπράβο», είπε ο Λούντεντορφ. Σήκωσε το πράσινο ποτήρι του, το οποίο στηριζόταν σε μια συμπαγή βάση, και θέλησε να πιει μαζί μας. Όλοι φυσικά ανταποκριθήκαμε στη χειρονομία του, αλλά προς μεγάλη μου έκπληξη διαπίστωσα ότι το ποτήρι του Χίτλερ, περιείχε νερό.περιείχε νερό.

«Ο Herr Χίτλερ απέχει τελείως από τα οινοπνευματώδη ποτά » εξήγησε ο Gregor με το χαμόγελό του οικοδεσπότη. «Είναι επίσης και χορτοφάγος, πρόσθεσε, ρίχνοντας μια ματιά σχεδόν αγχώδη στη σύζυγό του.
Το ψητό μόλις είχε σερβιριστεί.
«Herr Χίτλερ δεν θα με προσβάλλετε αρνούμενος να δοκιμάσετε τη μαγειρική μου, είπε ήρεμα, αλλά με κάποια δόση πρόκλησης η μικρή ετεροθαλής αδελφή μου . Μια ενστικτώδης απέχθεια για τους επισκέπτες και η αίσθηση μιας αδιόρατης απειλής, ήταν αισθητή στο βλέμμα της και σ' όλη τη συμπεριφορά της.
Η Έλσα ποτέ δεν ενέκρινε την οικειότητα του συζύγου της με τον Αδόλφο Χίτλερ. Τον ανέχθηκε κατά τη διάρκεια των ετών που ακολούθησαν, χωρίς ποτέ να τολμά να εκφράσει την αποστροφή της μεγαλοφώνως. Αλλά η εχθρότητα της προς τον Χίτλερ δεν άλλαξε ποτέ.
Εκείνη τη μέρα ο Αδόλφος Χίτλερ έφαγε κρέας. Δεν νομίζω ότι το έχει ξανακάνει από τότε..........










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου